Værdier

Marstal Skole – værdier

Samarbejde skaber fællesskab

Hvorfor?

Vi tror på, at ved at samarbejde, lærer vi hinanden bedre at kende. Kender vi hinanden, så bliver der plads til at vi kan bringe os selv i spil. Ved at samarbejde hjælper vi hinanden, og der opstår tillid og fælles forståelse.

Tryghed

Hvorfor?

Vi ønsker en skole, hvor alle er trygge. Elever såvel som ansatte. En skole hvor man trygt kan fejle, da det er en vigtig læreproces. Både når man skal lære, og når man skal lære fra sig. Vi ønsker en tryg kultur med plads til forskellighed. Det skal være rart at komme i skole.

Vi tager ansvar for hinanden

Hvorfor?

Vi ønsker en skole, hvor man mødes med omsorg og opmærksomhed. Vi er alle forudsætninger for hinandens trivsel, og ved at hjælpe hinanden når det er svært, ved at være opmærksomme på de forskellige behov vi har, så skaber vi en kultur hvor alle føler sig velkommen.

Vi tror på hinanden – alle er værdifulde

Hvorfor?

Vi tror på at alle kan noget. Man skal mærke at man er værdifuld. Alle kommer med noget forskelligt og værdifuldt, som bidrager til det skolefællesskab vi alle er en del af. Vi tror på at forskellige perspektiver og måder at være på – kan styrke skolen for elever og ansatte.